مرسدس AMG One رکورد پیست نوربورگ رینگ را شکست!

به گزارش وبلاگ سارا، مرسدس بنز AMG One رکورد بی نظیری را برای خودروهای تولیدی در پیست نوربورگ رینگ به ثبت رسانده است. راننده One یعنی مارو انگل با این خودرو مسیر 20.8 کیلومتری پیست نوربرگ رینگ را در 6 دقیقه و 35.183 ثانیه طی نموده و این خودرو از این پس رکورددار سریع ترین محصول تولیدی این پیست به شمار می رود. این رکورد قبلاً در اختیار پورشه 911 GT2 RS با کیت تیونینگ منثی و زمان 6 دقیقه و 43 ثانیه بود. این موضوع به این معنی است که ابر خودروی مرسندس یک دور پیست را 7.817 ثانیه سریع تر طی نموده است.

مرسدس AMG One رکورد پیست نوربورگ رینگ را شکست!

مرسدس AMG One در مسیر کمی کوتاه تر 20.6 کیلومتری این پیست، زمان 6 دقیقه و 30.705 ثانیه را ثبت نموده است. باید اشاره کنیم که رکورد پورشه در این بخش 6 دقیقه و 38.835 ثانیه بود. این خودروی رکورد بی نظیر خود را در حالی 6 آبان ماه (28 اکتبر 2022) ثبت نموده که با چالش هایی بسیار زیادی برای رسیدن به آن روبرو شده است.

هنگامی که تیم مرسندس کار را آغاز کرد، هنوز قسمت هایی از پیست خصوصاً ریسینگ لاین ایده ئال در بعضی بخش ها خیس بوده و زمانی که نهایتاً شرایط بهتر شد، کمتر از یک ساعت از رزرو پیست برای مرسدس زمان به جای مانده بود. از این رو، مارو انگل تنها توانست چهار دور سریع در پیست طی کند. باید اشاره کنیم که این راننده قبل از سرانجام زمان، رکورد جدیدی را ثبت نموده بود اما رفته رفته پیست شرایط بسیار بهتری پیدا کرد. او برای طی کردن آخرین دور وارد نوربورگ رینگ شد و توانست حتی سریع تر آن دور را به سرانجام برساند.

او در رابطه با این پیروزیت گفت: من انتظار نداشتم که بتوانیم چنین زمانی را با این شرایط پیست ثبت کنیم. در بعضی نقاط حیاتی مسیر، باران هنوز به طور کامل خشک نشده بود و بنابراین عبور از آن بخش ها سخت بود. این یک چالش ویژه برای من بود که پیروز به انجام آن شدم. خودروی AMG One به طور کامل از قوانین خودروی فراوریی پیروی نموده و در طول حرکت در پیست سرعتش به حداکثر 336 کیلومتر در ساعت رسیده است.

غول خودروساز آلمانی اعلام نموده که خودروی بی نظیرش مشخصات و ویژگی های یکسانی با مدل فراوریی داشته است و ستاپ خودرو شامل تنظیم زاویه کمبر چرخ ها مطابق با حداکثر چیزی بوده که در نمونه های فراوریی عرضه می گردد. مارو انگل از مد رانندگی Race plus برای طی کردن مسیر این پیست بهره برده که 1049 اسب بخار قدرت پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو و چهار موتور الکتریکی را ارائه می نماید. بعلاوه این مد ارتفاع تعلیق خودرو را کاهش داده و ضریب آیرودینامیک فعال آن را برای ارائه برترین عملکرد در پیست تنظیم نموده است.

این خودرو می تواند طی 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) و در 7.0 ثانیه به سرعت 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) برسد. قیمت این خودرو که از پیشرانه هیبریدی مشتق شده از فرمول یک به عنوان قلب تپنده بهره می برد از 2.5 میلیون پوند آغاز می گردد و طبق گزارش ها در تعداد محدود 275 عدد فراوری و در اختیار علاقه مندان و هواداران سرعت قرار خواهد گرفت.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "مرسدس AMG One رکورد پیست نوربورگ رینگ را شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس AMG One رکورد پیست نوربورگ رینگ را شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید