لکسوس RX 450e 2023 اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز

به گزارش وبلاگ سارا، لکسوس از مدل نو خودروی تمام برقی RZ برای بازار جهانی رونمایی کرد. انتظار می رود؛ این مدل شالوده و پایه خودروهای الکتریکی بعدی لکسوس را تشکیل دهد. هدف این است که تمامی محصولات لکسوس تا سال 2035 خودروهای الکتریکی باشند.

لکسوس RX 450e 2023 اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز

لکسوس RZ بر روی یک پل فرم تازه به نام e-TNGA طراحی شده. این پلتفرم برای اولین بار در دسامبر 2021 به نمایش گذاشته شد و آن موقع تویوتا چندین مدل مفهومی بر اساس آن را رونمایی کرد،

این پلتفرم شامل یک سیستم فرمان با سیم، یک سیستم 4 چرخ محرکه برقی و تاکید بر عملکرد آیرودینامیکی بالا است.

RZ بعلاوه شامل مجموعه کاملی از ویژگی های ایمنی پیشرفته به وسیله Lexus Safety System + است.

لکسوس RZ از نظر میزان بسیار شبیه به مدل لکسوس RX در حال حاضر در بازار است. این خودرو دارای سته باتری 71.4 کیلووات ساعتی و دو موتور (150 کیلووات در محور جلو، 80 کیلووات در عقب) برای سیستم چهار چرخ متحرک خواهد بود. انتظار می رود برد کل آن با شارژ کامل 400 تا 450 کیلومتر باشد.

بازار SUV های کوچک در بخش لوکس داغ است، بنابراین اولین مدل خودروی الکتریکی لکسوس وارد بازار پررقابتی خواهد شد.

لکسوس RZ از سنسورهایی برای کنترل نیروی محرکه جلو به عقب استفاده می نماید و به هر موتور اجازه می دهد بین 0 تا 100 درصد بر اساس احتیاج و دینامیک کار نمایند. این سیستم کنترل توزیع نیروی محرکه که سیستم Direct4 نامیده می گردد، برای پایداری هندلینگ، کنترل کشش و دینامیک رانندگی طراحی شده است.

موتورها با یک eAxle تازه پیشرفته روی محورها نصب می شوند که موتور، گیربکس و اینورتر قدرت را در یک واحد ادغام می نمایند.

لکسوس بعلاوه یک سیستم فرمان تازه برای RZ طراحی نموده که با استفاده از آن در پیچ های تند دیگر احتیاجی کنترل فرمان به صورت دست روی دست نیست.

باتری های RZ در بخش زیرین جاسازی شده اند.

از نظر آیرودینامیک، RZ به گونه ای طراحی شده است که هوا را نه تنها از رویروی کاپوت، سقف و دم، بلکه از جوانب آینه های جانبی و از سراسر بدنه به پشت خودرو منتقل می نماید.

لکسوس ضرایب درگ RZ را فاش ننموده است.

زمان شارژ باتری بسته به منطقه و منبع تغذیه فرق دارد. با این حال، قابلیت شارژ سریع در بیشتر منطقه ها موجود خواهد بود و به لطف سیستم گرمایش و کنترل یکپارچه، RZ می تواند در کمتر از چهار ساعت شارژ گردد.

لکسوس هنوز قیمت RZ تازه را معین ننموده. این مذب در اواخر سال 2022 وارد بازار خواهد شد.

منبع: یک پزشک

به "لکسوس RX 450e 2023 اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس RX 450e 2023 اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید