قاسمی: سال جاری تیم سپاهان قهرمان لیگ دو و میدانی می گردد، من با بهبود شرایط می توانم سهمیه المپیک را کسب کنم

به گزارش وبلاگ سارا، کاپیتان تیم دو و میدانی سپاهان گفت: به طور حتم سال جاری تیم ما با حضور ورزشکاران مطرح جام قهرمانی لیگ دو و میدانی را کسب می نماید.

قاسمی: سال جاری تیم سپاهان قهرمان لیگ دو و میدانی می گردد، من با بهبود شرایط می توانم سهمیه المپیک را کسب کنم

رضا قاسمی دونده سرعتی کشورمان در گفت و گو با ، درباره افتخارات ورزشی خود اظهار کرد: من 12 سال است که عضو. هستم اولین مدال تاریخ 100 متر ایران را به دست آوردم. 6 مدال در مسابقات داخل سالن آسیا کسب کردم و در 4 دوره از مسابقات دنیای داخل سالن، 2 دوره مسابقات دنیای در دوی 100 متر و در 2 دوره المپیک لندن و ریو حضور داشتم. همچنین مدال نقره مسابقات ارتش های دنیا و 2 مدال بازی های ساحلی آسیا را در اختیار دارم.

قاسمی درباره هدف تیم دو و میدانی سپاهان در مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور گفت: تیم ما سال گذشته با بدشانسی رتبه دوم را به دست آورد، اما سال جاری تیم سپاهان با ورزشکارانی که جذب نموده به طور حتم روی سکوی نخست لیگ دو و میدانی قرار می گیرد و جام قهرمانی را بالای سر می بریم.

قاسمی گفت: تیم سپاهان با حضور در لیگ دو و میدانی یاری عظیمی به این رشته ورزشی نموده است، چون فدراسیون دو و میدانی در این چند سال نتوانسته حمایت خوبی از ورزشکاران کند. به طور حتم باشگاه ها می توانند دو و میدانی کاران را حمایت نمایند. این دومین سال است که من به همراه تیم سپاهان در مسابقات باشگاه های کشور شرکت می کنم. این تیم اصفهانی حامی عظیم برای ورزش کشورمان به خصوص دو و میدانی است.

دونده سرعتی کشورمان درباره اینکه در اصفهان تیمی نبود که در لیگ دو و میدانی شرکت کند، گفت: من حدود 9 سال با تیم نفت تهران در مسابقات باشگاه های کشور شرکت کردم. یک سال هم در تیم استقلال تهران بازی کردم. به هر حال بعد از 10 سال با حضور در سپاهان اصفهان تیم شهرم در لیگ دو و میدانی مسابقه می دهم.

قاسمی درباره پیشنهادش برای بهبود فرایند تیم دو و میدانی سپاهان جهت حضور در مسابقات آزاد بین المللی گفت: در گذشته باشگاه های ایرانی در مسابقات بین المللی دو و میدانی شرکت می کردند. اگر تیم سپاهان بتواند در مسابقات برون مرزی حضور یابد و اردو های داخلی و خارجی برگزار کند به طور حتم سطح ورزشکاران و رکورد های آن ها بالا می رود و یاری عظیمی به دو و میدانی کشورمان می گردد.

او درباره اینکه قرار است آموزشگاه دو و میدانی سپاهان فعالیتش را آغاز کند و این موضوع چقدر در آینده این تیم اصفهانی تاثیر دارد، اظهار کرد: به نظرم اگر تیم دو و میدانی سپاهان در سنین پایه سرمایه گذاری کند خیلی بهتر نتیجه می گیرد. به هر حال چند سالی لیگ جوانان برگزار نمی شد و دو و میدانی یک مقدار افت نموده بود. برگزاری لیگ جوانان و حمایت از دو و میدانی کاران در رده های پایه به پرورش و تربیت ورزشکاران خوب یاری می نماید.

قاسمی درباره حریفان در ماده 100 متر و آمادگی خود برای کسب سهمیه المپیک گفت: تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته ام. در 3 مرحله مسابقات قصد دارم که مدال طلا را کسب کنم. اگر شرایط استادیوم و مسابقات خوب باشد به طور حتم می توانم برای سومین بار ورودی المپیک کسب کنم.

ملی پوش دو و میدانی کشورمان درباره اینکه در چه مسابقاتی سهمیه المپیک کسب نموده است، گفت: در مسابقات کازانف قزاقستان با ثبت زمان 10.24 توانستم رکورد ایران را بعد از 10 سال ارتقا بدهم و با همین رکورد به المپیک لندن راه یافتم. همچنین ورودی المپیک 2016 ریو را در جام کازانف به دست آوردم. در آن مسابقات با زمان 10.12 توانستم رکورد ایران را که در اختیار خودم و تفتیان بود را ارتقا دهم. سال جاری شرایط کسب سهمیه المپیک سخت شده و حد نصاب ورودی این رقابت ها 10.05 است، اما اگر بتوانم رکورد شخصی خودم را بزنم در آن صورت براساس رنکینگ دنیای می توانم جواز حضور در المپیک را به دست آورم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قاسمی: سال جاری تیم سپاهان قهرمان لیگ دو و میدانی می گردد، من با بهبود شرایط می توانم سهمیه المپیک را کسب کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: سال جاری تیم سپاهان قهرمان لیگ دو و میدانی می گردد، من با بهبود شرایط می توانم سهمیه المپیک را کسب کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید