طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ سارا، طراحی و ساخت آی.سی به نام قطعه حساس و راهبردی در صنعت الکترونیک و میکرو الکترونیک از طریق یک شرکت دانش بنیان انجام می شود.

طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان

رامین رفعتی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در دنیای الکترونیک، آی سی جزو تجهیزات بسیار پرکاربرد به تعداد می رود و هر تراشه بر اساس کاربرد و عملکردش، طراحی خاصی دارد. بر همین اساس، مدل طراحی شده را به کارخانه ارائه و تولید می کنیم.

این فعال فناور با بیان این که توانمندی طراحی تراشه های الکترونیکی برای تجهیزات هوشمند و تلفن های همراه یک ضرورت حرکت این صنایع است ادامه داد: مهم ترین بخش فناورانه کار این شرکت، طراحی خاص و منحصر به فرد تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف است.

به گفته وی، نیاز کشور به تراشه های الکترونیکی محدود به دستگاه های ارتباطی و هوشمند نمی شود؛ ورود قطعاتی که تراشه در آن ها به کار رفته رو به افزایش است، به طوری که فقط 5 میلیون چیپ برای پاسپورت، میلیون ها آی سی برای کارت ملی و دیگر قطعات نیاز است که تولید داخلی می تواند نیاز کشور به واردات انبوه این قطعات و ارزبری را متوقف کند.

وی با بیان این که درخواست صنعت تیراژ یکی از مهم ترین اولویت ها است، ادامه داد: تراشه های مبتنی بر سیلیکون، با توجه به اهمیتی که دارند، باید با فناوری بومی تولید شوند به همین دلیل راه چاره، طراحی و توسعه تراشه های با کاربرد خاص ASIC و سیستم های مبتنی بر آن ها را برای صنایع مختلف ارائه می کنیم.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: بازار این محصولات محدود است چراکه هزینه های ساخت به شدت بالا است و باید با حمایت از صنعت مرتبط در کشور، انگیزه تولید ایران ساخت برای سازندگان و طراحان افزایش یابد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید