زیباترین ایستگاه های متروی سن پترزبورگ را بشناسید

به گزارش وبلاگ سارا، ایستگاه های متروی سن پترزبورگ خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری محسوب می گردد و می توانید با استفاده از این سیستم حمل و نقل عمومی به ارزانی تردد کنید و به تماشای زیبایی های این ایستگاه ها بنشینید.

زیباترین ایستگاه های متروی سن پترزبورگ را بشناسید

مترو در سن پترزبورگ فقط یک وسیله برای حمل و نقل نیست. ایستگاه های متروی این شهر به خاطر زیبایی و نوآوری در معماری معروفیت دارند. اولین خط متروی سن پترزبورگ در سال 1955 ساخته شد و همه هشت ایستگاه این خط از لحاظ فرهنگی هم اهمیت ویژه ای دارند. از آن موقع به بعد متروی این شهر پیشرفته و ایستگاه های تازه و خلاقانه ای به این سیستم اضافه شده است. در ادامه می خواهیم زیباترین ایستگاه های متروی سن پترزبورگ را که ارزش تماشا دارد، به شما معرفی کنیم.

ایستگاه آووتو (Avtovo)

ستون های بزرگ و سنگ مرمرهایی که در فضای داخلی ایستگاه آووتو استفاده شده، ممکن است مسافرانی که در این ایستگاه پیاده می شوند را به شک وا دارد که در مترو هستند یا وارد کاخ شده اند. سقف ایستگاه روی 46 ستون راسخ است که 30 تای آن ها از سنگ مرمر ساخته شده و 16 تای دیگر با شیشه تزئین شده است.

تم به کار رفته در این ایستگاه، دفاع از لنینگراد در طول محاصره جنگ دنیای دوم است. در انتهای ایستگاه یک نقاشی بزرگ دیواری موزائیکی وجود دارد که زنی بچه به بغل را به تصویر کشیده است. این نقاشی دیواری از سال 1955 در این ایستگاه واقع شده است؛ یعنی زمانی که اولین قطار مترو در آن آغاز به کار کرد و متروی سن پترزبورگ را به دومین متروی عملیاتی این کشور (بعد از مسکو) تبدیل کرد.

ایستگاه کیروفسکی زاوود (Kirovsky Zavod)

ایستگاه کیروفسکی زاوود با سنگ های مرمر خاکستری تزئین شده است و از جاهای تماشای سن پترزبورگ محسوب می گردد. در ابتدا برای روشن کردن این ایستگاه از سیستم نورپردازی شبیه نور طبیعی استفاده می کردند؛ اما بعدها نور معمولی الکتریکی را جایگزین آن کردند. ایستگاه متروی Kirovsky Zavod نام خود را از کارخانه ای گرفته است که در حومه سن پترزبورگ واقع شده است. تم کلی این ایستگاه توسعه صنعت سوسیالیستی است. برجسته کاری های روی دیوارهای ایستگاه، صنایع مختلف اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر کشیده است: برق، نفت، زغال سنگ و فراوری فلزات.

ایستگاه ناروسکایا (Narvskaya)

ایستگاه متروی ناروسکایا بعد از ایستگاه Kirovsky Zavod واقع شده است و تم آن مربوط به دوران شوروی است. ایده اصلی تم این ایستگاه، بزرگداشت حرفه های متنوعی است که در دوران اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت. روی دیوارها، برجسته کاری هایی از تصویر پزشکان، ساختمان سازان، کشاورزان، سربازان و شغل های دیگر بسیاری که در آن دوران مورد توجه بودند، کار شده است.

اینجا می توانید تصویری از استالین را هم ببینید که در سال 1961 در این ایستگاه نصب شده است. نام ایستگاه، نام دروازه پیروزی Narva است که به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر ناپلئون در سال 1812 ساخته شده بود.

ایستگاه پوشکین (Pushkinskaya)

پشت سر آن تصویری از Tsarskoe Selo قرار داده است، جایی در حومه سن پترزبورگ که پوشکین جوانی خود را آنجا سپری نموده و در آن منطقه تحصیل نموده است.در روسیه شاعر شهور، الکساندر پوشکین، نیازی به معرفی ندارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که هم مسکو و هم سن پترزبورگ، ایستگاه های مترویی به نام این شاعر داشته باشند. در انتهای این ایستگاه مترو در سن پترزبورگ مجسمه ای از پوشکین وجود دارد و مردم بومی به احترام این شاعر به طور مرتب زیر آن گل می گذارند.

ایستگاه پلوشاد واستانیا (Ploshchad Vosstaniya)

Ploshchad Vosstaniya در زبان روسی به معنی میدان انقلاب است؛ جایی که این ایستگاه مترو در آن واقع شده است. طراحی ایستگاه Ploshchad Vosstaniya به یک موضوع خاص اختصاص دارد؛ یعنی انقلاب اکتبر 1917.

این اولین ایستگاهی است که دو درب خروجی دارد. آن در خروجی که به ایستگاه راه آهن Moskovsky منتهی می گردد، چهار حجاری و نقوش برجسته وجود دارد. یکی از آن ها تصویر لنین است که پس از سال ها تبعید، زمانی که به سن پترزبورگ رسید، سخنرانی می نماید و دیگری تصویر وی در کلبه اش است. سومی هم سخنرانی لنین در کاخ Tauride را به تصویر کشیده و آخری هم یکی از تصویر ناو اورورا (Cruiser Aurora) است.

ایستگاه اسپورتیونایا (Sportivnaya)

ایستگاه اسپورتیونایا در نزدیکی ورزشگاه قدیمی سن پترزبورگ واقع شده است و تم اصلی دکور آن، ورزش است. نقاشی های دیواری این ایستگاه تصاویری از ورزشکاران المپیکی و خدایان یونانی را شامل می گردد. چراغ های Sportivnaya شبیه شعله های المپیک است. این ایستگاه دو طبقه دارد؛ در طبقه بالایی متن شعر قصیده ای برای ورزش (Ode to Sport) از Pierre de Coubertin روی دیوارها نوشته شده است. دکوراسیون داخلی این فضا به طور کلی مردم را به انتخاب سبک زندگی سالم تشویق می نماید.

ایستگاه مژدونارودنایا (Mezhdunarodnaya)

این ایستگاه بین المللی نام دارد و نزدیک خیابان هایی از سن پترزبورگ واقع شده است که بر اساس شهر های آزاد شده در جریان جنگ دنیای دوم و همین طور کشور های عضو توافق ورشو نام گذاری شده اند.

موضوع طراحی و دکوراسیون این ایستگاه تولد ملت ها است. برای به تصویر کشیدن این موضوع، نقاشی های دیواری از آتلانتیس که دنیا را در دست دارد، در انتهای ایستگاه نصب شده است. ایستگاه Mezhdunarodnaya در حال حاضر آخرین ایستگاه این خط است؛ اما در آینده ای نزدیک قرار است ایستگاه های دیگری پس از آن هم ساخته گردد.

ایستگاه ادمیرالتیسکایا (Admiralteyskaya)

از آنجایی که این ایستگاه در نزدیکی اداره نیروی دریایی (Admiralty) واقع شده است، این نام را برایش انتخاب نموده اند و موضوع کلی دکوراسیون آن، سفر دریایی و کشتیرانی است. طراحی ایستگاه Admiralteyskaya به ناوگان دریایی روسیه و افسران نیروی دریایی اختصاص یافته و تصاویری از آن ها روی دیوارها نصب شده است.وقتی به ایستگاه Admiralteyskaya می رسید، به جای اینکه به گذشته سفر کنید، انگار به آینده منتقل شده اید. این ایستگاه یکی از ایستگاه های تازه تاسیس محسوب می گردد که عمیق ترین ایستگاه شهر لقب گرفته است. برای رسیدن به ایستگاه Admiralteyskaya باید سوار دو آسانسور شوید و 86 متر به زیر زمین بروید. نظرات و تجربیات خود را در مورد بازدید از ایستگاه های متروی سن پترزبورگ با ما و سایر کاربران وبلاگ سارا به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / earthporm.com / theculturetrip.com

به "زیباترین ایستگاه های متروی سن پترزبورگ را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین ایستگاه های متروی سن پترزبورگ را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید