زالی: فیروزکوه و دماوند در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ سارا، خبرنگاران : فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: شیوع ویروس کرونا نسبت به هفته گذشته در سطح استان افزایش یافته و بعضی از شهرستان ها در شرایط قرمز قرار گرفته است.

زالی: فیروزکوه و دماوند در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ سارا به نقل از رویداد 24،علیرضا زالی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اضافه نمود: اکنون با موج مراجع نمایندگان به مراکز درمانی روبرو ایم و اگر این فرایند افزایش یابد، اندازه بیماران بستری و در نهایت مرگ و میر بیشتر می گردد.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی شهرستان های فیروزکوه و دماوند قرمز شده است؛ باید نوع واریانت ویروس ارزیابی گردد تا بتوانیم قبل از رسیدن تهران به شرایط قرمز، برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

زالی با بیان اینکه نوع واریانت نظیر انگلیسی، دلتا و آلفا باید آنالیز گردد، توضیح داد: در بعضی استان های جنوب کشور ویروس توالی یافته و نوع آن عمدتا آلفا بوده است.

وی در مورد نحوه تزریق واکسن کرونا در تهران هم گفت: به گروه سنی 70 سال به بالا اطمینان خاطر می دهیم که واکسن کرونا به همه آن ها تزریق می گردد و سپس واکسیناسیون گروه های سنی زیر 70 سال، شروع می گردد.

زالی اذعان داشت: با آمدن واکسن های تازه خارجی و داخلی به ذخایر مطلوبی دست می یابیم و مهمترین مفهوم برای جلوگیری از ازدحام و صف کشی برای واکسیناسیون، نوبت دهی است.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا استان تهران در مورد مراکز تجمعی واکسیناسیون هم گفت: این مراکز در حال افزایش است و تا چند روز آینده ازدحام در مراکز کاهش می یابد.

زالی بیان نمود: مردم نگران نوع واکسن تزریقی نباشند برای افرادی که در مرحله اول از یک برند استفاده شده در مرحله دوم هم از همان نوع برند برای آن ها استفاده می گردد؛ هر چند در کشور های پیشرفته برای هر فرد ممکن است در هر مرحله از واکسیناسیون از یک نوع برند استفاده نمایند چراکه معتقدند با این کار سطح ایمنی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تهران جز پنج استانی است که دارای بیشترین سالمند و بیمار خاص است، اظهار داشت: 40 درصد از نیرو های بهداشت و درمان در تهران هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز/دوشنبه/ بیان کرد: با فوت 140 تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید19 در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به 83 هزار و 985 نفر رسید.

منبع: اقتصادنیوز

به "زالی: فیروزکوه و دماوند در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: فیروزکوه و دماوند در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید