رئیس شرکت ریتیون: آمریکا در حوزه تسلیحات مافوق صوت سالها از چین عقب است

به گزارش وبلاگ سارا، رئیس شرکت پیمانکار نظامی آمریکایی ریتیون (Raytheon) اظهار کرد که به عقیده وی آمریکا در زمینه پیگیری برنامه فراوری سلاح های مافوق صوت که می توانند با سرعت بیش از پنج برابر سرعت صوت در اتمسفر نفوذ و طی جهت نمایند، سالها از چین عقب است.

رئیس شرکت ریتیون: آمریکا در حوزه تسلیحات مافوق صوت سالها از چین عقب است

به گزارش وبلاگ سارا، به نقل از روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، گرگوری هایس، مدیر عامل این شرکت موسوم به شرکت ریتیون تکنولوژیز که دست اندرکار ساخت یک موشک کروز مافوق صوت با همکاری با ارتش آمریکا است، اظهار کرد: قابلیت مافوق صوت بی ثبات کننده ترین تهدید علیه وطن ما است. در قبال این قابلیت زمان واکنش بسیار بسیار کوتاه است.

او روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: در حالی که پنتاگون چند برنامه برای توسعه تسلیحات مافوق صوت در دست اجرا دارد و آمریکا این فناوری را درک می نماید، چین عملا سلاح های مافوق صوت را به خدمت گرفته است. ما حداقل چندین سال دراین زمینه عقب هستیم.

این سیستم های تسلیحاتی فوق سریع نوظهور به علت پتانسیل شان برای بی ثبات کردن روابط بین آمریکا، چین و روسیه، نگرانی هایی را برانگیخته است. آنها بعلاوه ممکن است در رقابت فزاینده بین پکن و واشنگتن تبدیل به یک جبهه شوند، در حالی که این دو اقتصاد بزرگ دنیا بر سر تجارت، فناوری و مسائل بشردوستانه نیز نزاع دارند.

اظهارات هایس در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر انجام دو آزمایش در زمینه تسلیحات مافوق صوت در طول تابستان از سوی چین مطرح شدند. این سلاحها شامل کلاهکی پرتابی از یک موشک یا راکت که در حین مانور دهی در جو به سمت هدف می رود، هستند.

هایس اظهار کرد که چنین سلاح هایی می توانند به سرعت 22000 مایل در ساعت برسند. وی اضافه کرد: ما باید سیستم های اتوماتیک برای دفاع از وطنمان داشته باشیم و روی آن تمرکز نموده ایم.

در ماه سپتامبر، واحد موشکی و دفاعی ریتیون یک موشک کروز مافوق صوت را که می تواند با سرعتی بیش از 5 ماخ حرکت کند، در راستای یک قرارداد فراوری برای نیروی هوایی آمریکا و آژانس توسعه فناوری پیشرفته وزارت دفاع این کشور با موفقیت آزمایش کرد.

هایس گفت: ما سلاح هایی برای به چالش کشیدن دشمنان خواهیم داشت، اما مهم تر از همه، فکر می کنم تمرکز ما بر این است که چگونه تدابیر ضد سلاح های مافوق صوت را توسعه دهیم. این محل وقوع چالش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس شرکت ریتیون: آمریکا در حوزه تسلیحات مافوق صوت سالها از چین عقب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شرکت ریتیون: آمریکا در حوزه تسلیحات مافوق صوت سالها از چین عقب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید