خبرنگاران بخشی از نماد تقدیس بار دیگر در اصفهان سرقت شد

به گزارش وبلاگ سارا، اصفهان- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از سرقت مجدد بخش میانی نماد تقدیس اثر استاد پرویز تناولی در میدان امام حسین (ع) این شهر خبر داد.

خبرنگاران بخشی از نماد تقدیس بار دیگر در اصفهان سرقت شد

حسن موذنی روز سه شنبه در این خصوص به وبلاگ سارا گفت: شب گذشته بخش اشک در بخش میانی نماد تقدیس (مادر) برای بار دیگر به سرقت رفت که این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این اثر به تازگی بازسازی و از آن رونمایی شده بود اضافه کرد: بخش میانی نماد تقدیس سال گذشته نیز پیش از آغاز مراحل بازسازی به سرقت رفت که قطعه سرقت شده کشف شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این اثر هنری پس از بازسازی سه هفته ای به تازگی رونمایی و در معرض دید عموم قرار گرفته بود بیان نمود: مراحل تعمیر این نماد شهری پس از معرفی نماینده استاد تناولی و با نظارت موزه شخصی او اجرا شده بود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری آثار هنری شهری یکی از موضوعاتی است که نیاز به فرهنگ سازی در سطح جامعه دارد و هر شهروندی باید خود را در برابر حفاظت و حراست از آثار ارزشمند شهری مسوول بداند.

نماد تقدیس اثر استاد پرویز تناولی؛ 1380 در جوار ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان نصب شد و در معرض دید رهگذران و شهروندان این خطه تاریخی قرار گرفت.

بخش میانی این اثر هنری صبح چهاردهم بهمن ماه سال 1398 دزیده شد اما با تلاش ماموران انتظامی و حراست شهرداری اصفهان سارقان شناسایی شدند و بخش سرقتی به جای اصلی خود بازگشت اما امروز یکبار دیگر این قسمت سرقت شد.

شهرداری مرکزی اصفهان در میدان تاریخی دروازه دولت (امام حسین) قرار گرفته است.

استاد تناولی سال 1357 تقدیس را با استفاده از مکتب سقاخانه به یاد مادرش ساخت و سال 1380 شهرداری اصفهان آن را خریداری و در کنار ساختمان مرکزی شهرداری نصب کرد.

برخی کارشناسان پیش از این گفته بودند که اثر هنری تقدیس که در جوار معبر عمومی قرار گرفته است باید به موزه منتقل شود تا از گزند آسیب و سرقت مصون بماند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بخشی از نماد تقدیس بار دیگر در اصفهان سرقت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخشی از نماد تقدیس بار دیگر در اصفهان سرقت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید