تفاوت ساحل دریا با ساحل اقیانوس در چیست؟

به گزارش وبلاگ سارا، برای آنهایی که در پی اقامتگاه یا ویلا ساحل می گردند تا تعطیلات را سپری نمایند یا می خواهند املاکی را خریداری نمایند، لغات ساحل دریا (beachfront) و ساحل اقیانوس (oceanfront) ممکن است شبیه به هم و گاهی قابل جایگزینی باشد اما همیشه این طور نیست.

تفاوت ساحل دریا با ساحل اقیانوس در چیست؟

بر حسب توصیفی که هتل یا مشاور املاک از اتاق یا ملک خاصی دارد، این واژه ها می توانند معانی متفاوتی داشته باشند. بنابراین، گردشگران، میهمانان و خریداران محترم باید با این واژه ها به خوبی آشنا باشند و تفاوت بین این دو را بدانند.

ساحل دریا

در بیشتر موارد، ساحل دریا یا beachfront به ملکی اطلاق می شود که تا حدودی منظره اقیانوس داشته و علاو بر این، به ساحل شنی و ساحل دسترسی فوری دارد. به عبارت دیگر، شما می توانید از خانه، هتل یا ویلای خود بیرون بیایید و پیاده تا ساحل قدم بزنید و با پیمودن یک جهت کوتاه به ساحل برسید. در این صورت، آنهایی که دوست دارند شنا کنند یا حمام آفتاب بگیرند بر حسب نوع ساحلی که ملک آنها کنار آن قرار گرفته است می توانند با آسایش کامل از لحظات خود لذت ببرند. البته، ممکن است ساحل دریا گاهی شلوغ باشد و آن قدر که دلتان می خواهد حریم خصوصی نداشته باشید.

ساحل اقیانوس

واژه ساحل اقیانوس یا oceanfront معمولاً به ملک یا اقامتگاهی می گویند که مستقیماً همراستا با کنار ساحل است و شما نمای سراسری و پانورامای دریا را خواهید داشت اما دسترسی مستقیم به ساحل شنی ندارید. به عبارت دیگر، این ملک ممکن است پشت صخره ها یا ساحل سنگی باشد. مزیت این نوع ویلاهایی که اجاره می کنید یا املاکی که می خرید این است که حریم خصوصی و دنج بیشتری دارید زیرا هیچ ساحل عمومی در اطراف شما نیست.

چند نمونه و چند استثنا

البته، مثل همیشه بیشتر قوانین موارد استثنا هم دارند. بسیاری از هتل ها خودشان را به عنوان هتل های ساحل اقیانوس معرفی می کنند که دسترسی مستقیم به ساحل هم وجود دارد. مثل ساحل Rosewood Mayakoba در مکزیک. سوییت های ویژه ساحل اقیانوس دسترسی مستقیم به ساحل شنی دارد. برخی از هتل ها هم هستند که هم اتاق های ساحل دریا دارند و هم ساحل اقیانوس. در اینجاست که معانی آنها کمی با هم تفاوت دارد. هتل Tides در ساحل Folly در جنوب کالیفرنیا به اتاق هایی ساحل دریا می گوید که در طبقه اول هستند و پاسیوی بزرگی دارد که مستقیماً کنار استخر ساحلی هستند. اتاق های ساحل اقیانوسی هتل Tide در طبقات بالاتر هستند و بالکن های کوچکی دارند که نمای اقیانوس بدون هیچ مانعی کاملاً مشهود است. در مجتمع تفریحی و اقامتگاه Surfsand در ساحل Cannon Beach ارِگان نیز به اتاق های طبقه اول اتاق های ساحل دریا می گویند زیرا آنها می توانند دریا را در میدان دید خود مشاهده کنند؛ چه دسترسی به آن محدود و چه بسته باشد. اتاق های ساحل اقیانوس در طبقات بالاتر هستند و به دلیل برخورداری از بالکن نمای کامل و مستقیمی از اقیانوس دارند.

خودتان حواستان را جمع کنید

یادتان باشد که هتل ها، شرکت های املاک یا بنگاه های ملکی معمولاً اتاق ها، ویلاها یا خانه های خود را به روشی که برایشان معین شده است به طور مشابه توصیف نمی کنند. بنابراین، معنی برخی از واژه ها و اصطلاحات ممکن است از بنگاهی به بنگاه دیگر یا از هتلی به هتل دیگر متفاوت باشد. برای اینکه در مورد چیزی که رزرو یا خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید، همیشه قبل از هر کاری به محل مورد نظر رفته و نگاهی به خانه یا اتاق بیندازید و به کننده شرکت یا مشاور املاک بخواهید که برای شما واژه ساحل دریا یا ساحل اقیانوس در مکان مورد نظرتان را توصیف کند تا در زمان رسیدن به اقامتگاه خود در فصل تعطیلات حیرت زده نشوید و شاخ درنیاورید!

منبع: فوت و فن

به "تفاوت ساحل دریا با ساحل اقیانوس در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ساحل دریا با ساحل اقیانوس در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید