بهمن ماه بازار مسکن چگونه شروع شد؟

به گزارش وبلاگ سارا، گویا هیچ رخداد مالی یا غیرمالی وجود ندارد که بخواهد خریداران سرمایه ای را به کلی ازسرمایه گذاری در بازار مسکن منصرف کند. آنالیز شرایط بازار مسکن در آغاز بهمن ماه نشان می دهد کماکان تقاضای سرمایه ای خرید ملک در صدر است.

بهمن ماه بازار مسکن چگونه شروع شد؟

به گزارش دنیای اقتصاد، بهمن ماه بازار مسکن با افزایش مراجعه متقاضیان خرید سرمایه ای به واسطه ها شروع شد و گفته می گردد این روزها در منطقه ها میانی نظیر 7 و8 و بعضی منطقه ها جنوبی پرتقاضا مثل منطقه ها 10 و 14 بازدید از فایل های فروش افزایش محسوسی داشته است. از آنجا که طی فرایند های اداری و ثبتی یک معامله ملکی صرف نظر از زمان جست وجو دست کم یک ماه زمان می برد، فصل شب عید بازار مسکن مرکز هر ساز ابتدای بهمن ماه شروع می گردد. در دو ماه به جای مانده تا خاتمه سال جاری باید هم جست وجوی فایل ها به نتیجه برسد و ملک مورد نظر و متناسب با بودجه خریدار انتخاب گردد و هم فرایند معامله و پرداخت پول در مراحل مختلف عقد قرارداد پیش برود. از این رو افزایش مراجعه به بازار مسکن برای انجام خریدهای شب عید ملکی از همین حالا محسوس است.

اما آنچه سبب می گردد فرایند جست وجوی ملکی قدری زمان بر گردد، قیمت های پیشنهادی تند فروشنده هاست که خریداران به ویژه خریداران سرمایه ای وقتی با آن روبرو می شوند، قدری تامل می نمایند و ترجیح می دهند زمان بیشتری را به آنالیز و جست وجوی فایل های دیگر اختصاص دهند. فروشنده ها با نیم نگاهی که به تورم عمومی دارند و از سوی دیگر با چشم انداز تورمی کشور در ماه های پیش رو، تمایل دارند با قیمتی معامله نمایند که متضرر نشوند و به همین دلیل حتی به قیمت های حبابی ماه قبل رضایت نمی دهند و آن را افزایش داده اند. خریداران نیز اگرچه بازار دیگری به جای مسکن برای ورود سراغ ندارند که سرمایه گذاری در آن هیچ هزینه ای به آنها تحمیل نکند و فقط سودده باشد، اما با مشاهده قیمت های بالا یا راه چانه زنی را در پیش می گیرند یا با به پا کردن کفش های آهنی، خود را برای جست وجوی چند هفته ای در بازار شب عید آماده می نمایند.

منبع: فرارو

به "بهمن ماه بازار مسکن چگونه شروع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهمن ماه بازار مسکن چگونه شروع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید