باران، مهمان ارتفاعات استان تهران، افزایش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور از آدینه

به گزارش وبلاگ سارا، یک کارشناس هواشناسی گفت: از فردا در ارتفاعات استان تهران شاهد بارش باران و افزایش ابر خواهیم بود.

باران، مهمان ارتفاعات استان تهران، افزایش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور از آدینه

ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار، با بیان اینکه در سه روز آینده در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات شمال سمنان، رشته کوه البرز، شاهد بارش هایی به صورت رگبار خواهیم بود، گفت: هشدارهایی را برای امروز به بعضی از استان های شمالی کشور ارائه نموده ایم چراکه بارش ها به صورت شدید و رگباری خواهد بود.

او ادامه داد: در استان های آذربایجان شرقی، زنجان، شمال کرمانشاه، البرز، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق فارس احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در جنوب و شرق خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان شاهد وزش باد خواهیم بود ادامه داد: همچنین یک سامانه بارشی در روز آدینه و شنبه، استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و ما شاهد بارش هایی در جنوب کشور خواهیم بود.

ضیائیان توضیح داد: در روزهای آدینه و شنبه شاهد افزایش 4 تا 8 درجه دما در بیشتر نقاط کشور خواهیم بود که این افزایش دما تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی بیان نمود: دریای عمان مواج خواهد بود و از اواخر روز آدینه شاهد افزایش دما در استان های ساحلی کشور خواهیم بود.

ضیائیان با اشاره به شرایط آب و هوای استان تهران گفت: در ارتفاعات استان تهران امشب شاهد افزایش ابر خواهیم بود.

او ادامه داد: در روزهای پنج شنبه و آدینه، در ارتفاعات استان تهران احتمال بارش پراکنده باران و رگبار و رعد برق وجود دارد.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی با توجه به حجم بارش ها در سواحل دریای خزر، در استان های شمالی هوای نسبتاً خنکی را خواهیم داشت. از روز آدینه هفدهم مرداد ماه فرایند افزایشی دما را در سواحل دریای خزر شاهد خواهیم بود.

در استان تهران فردا تا انتها هفته، آسمانی صاف خواهیم داشت و دمای هوا در گرمترین ساعت به 34 درجه می رسد.

گرم ترین شهر طی 24 ساعت گذشته شوش در استان خوزستان بوده که دمای آن به 49 درجه رسیده و حداقل دمای ثبت شده مربوط به سرعین در استان اردبیل با 11 درجه بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باران، مهمان ارتفاعات استان تهران، افزایش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور از آدینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران، مهمان ارتفاعات استان تهران، افزایش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور از آدینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید