این ربات در عرض چند دقیقه چاله ها و ترک های جاده را از بین می برد

به گزارش وبلاگ سارا، استارتاپ بریتانیایی Robotiz3d مشغول ساخت یک ربات آسفالت پاش است که می تواند چاله ها و مسائل دیگر جاده را شناسایی و در عرض چند دقیقه آن ها را برطرف کند.

این ربات در عرض چند دقیقه چاله ها و ترک های جاده را از بین می برد

به گزارش وبلاگ سارا به نقل از زومیت، چاله های جاده به هنگام رانندگی مزاحمت زیادی برای راننده ایجاد می نمایند. از قرار معلوم به لطف رباتی که در آینده ای نزدیک به وسیله استارتاپی بریتانیایی فراوری می گردد در راستای حل این مشکل قدم برداشته خواهد شد. ربات موردبحث می تواند با آنالیز دقیق شرایط، عواملی نظیر فرونشست جاده یا شکسته شدن آسفالت را که ممکن است باعث ایجاد دست انداز در جاده شوند، زودتر شناسایی می نماید. با شناسایی این عوامل، تعداد دست مقدارایی که به مرور زمان در جاده ایجاد می شوند به شکلی محسوس کاهش پیدا خواهد نمود.

سباستیانو فیچرا، مدیر فنی استارتاپ Robotiz3d، در گفت و گو با دیجیتال ترندز اظهار داشت:

ما در حال ساخت سیستمی پیشرفته با استفاده از علم رباتیک و فناوری هوش مصنوعی هستیم تا بتوانیم به شناسایی، تشریح و مقدار گیری دست مقدارای جاده در هنگام حرکت به صورت اتوماتیک یاری کنیم. ما بعلاوه از مدلی ریاضی برای پیش بینی کردن نحوه تکامل نقص های پیداشده در جاده، به خصوص شکستگی آسفالت، استفاده می کنیم.

سیستم پیش بینی محور ما می تواند به اولویت بندی تعمیر بخش های مهم تر جاده یاری کند؛ این کار در حال حاضر بر اساس قضاوت و تجارب انسانی انجام می گیرد. پیش بینی تکامل نقص های جاده بعلاوه امکان مداخله سریع و زودتر از موعد مقرر را فراهم می نماید تا از تبدیل شدن ترک های جاده به دست انداز جلوگیری گردد.

سباستیانو فیچرا در ادامه سخنان خود ضمن تأکید مجدد روی قابلیت های ربات استارتاپ Robotiz3d برای شناسایی مسائل جاده، به یکی دیگر از قابلیت های کاربردی آن اشاره نمود. این ربات می تواند به صورت اتوماتیک ترک های کوچک جاده را در صورت احتیاج پر کند.

فیچرا بعلاوه تصویری از ربات مورد بحث منتشر کرد که فعلا طرح اولیه است و مدل نهایی ربات را در دنیای واقعی نشان می دهد. تصویر منتشرشده حال و هوایی علمی تخیلی دارد و به ما اعلام می نماید دورانی که خودروهای خودران و ربات های جابه جانماینده مسافر در جاده ها حضور داشته باشند، نزدیک تر از همیشه به نظر می رسد.

طرح گرافیکی ربات Robotiz3d در دنیای واقعی

مدیر فنی Robotiz3d در ادامه مصاحبه خود با دیجیتال ترندز گفت:

ما تصور می کنیم [در آینده] تیمی از ربات های خودران ما همیشه درحال گشت زدن در خیابان باشند و ترک ها و دست مقدارای جاده را به محض پدیدارشدن شان، برطرف نمایند. درصورت ایجاد دست انداز و شکستگی آسفالت و روی کار آمدن ربات ها، هیچ احتیاجی به بسته شدن جاده نخواهد بود، زیرا فناوری درحال توسعه ما توانایی شناسایی مسائلی را که برای ترافیک و سرعت حرکت خودروها ایجاد می گردد، خواهد داشت و باعث خواهد شد ربات در زمانی سریع جاده را تعمیر کند.

اگر چاله شناسایی گردد، ربات ما از حرکت می ایستد، محل دقیق آن را شناسایی می نماید و در عرض چند دقیقه چاله از بین می رود. وسیله ای که درحال فراوری کردنش هستیم می تواند تا چندین ساعت مداوم بدون احتیاج به شارژِ مجدد کار کند. فناوری ویژه ای که برای ارزیابی شرایط جاده در ربات قرار می دهیم، می تواند در وسایل نقلیه امروزی نظیر خودروهای جمع نماینده سطل آشغال یا تاکسی ها مورداستفاده قرار بگیرد. با این کار، داده ها به طور مداوم از شرایط جاده جمع آوری می گردد تا مدیران مربوطه برای برطرف کردن مسائل جاده تصمیم های لازم را بگیرند.

Robotiz3d شرکتی است که قبلا فعالیت هایش را تحت نظارت دانشگاه لیورپول انجام می داد و امروزه به اسم شرکتی مستقل فعالیت می نماید؛ مدیر فنی Robotiz3d امروزه در دانشگاه لیورپول به اسم مدرس مهندسیِ هوافضا فعالیت می نماید. فیچرا می گوید Robotiz3d میخواهد دستگاه ویژه خود برای تشخیص آسیب های جاده را در بازه زمانی 6 ماهه به بازار عرضه کند. به علاوه دستگاه پیشرفته تر با توانایی پر کردن ترک های جاده و تعمیر بعضی مسائل دیگر تا خاتمه سال 2021 فراوری خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "این ربات در عرض چند دقیقه چاله ها و ترک های جاده را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات در عرض چند دقیقه چاله ها و ترک های جاده را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید