انتقاد از تعلل اداره صمت در ایجاد خانه صنعت و معدن اهر

به گزارش وبلاگ سارا، فرماندار اهر از تعلل اداره صنعت، معدن و تجارت در تشکیل خانه صنعت و معدن این شهرستان انتقاد کرد.

انتقاد از تعلل اداره صمت در ایجاد خانه صنعت و معدن اهر

آقای غنی زاده در جلسه شورای معادن اهر گفت: بیش از یک ماه از دستور رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی مبنی بر تشکیل خانه صنعت و معدن شهرستان سپری می گردد اما هنوز اداره صمت اقدامی برای پیگیری وعده ایجاد خانه صنعت و معدن اهر انجام نداده است و یک هفته برای این اداره برای تشکیل خانه صنعت و معدن ضرب الاجل معین می کنیم.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره فراوری و فرآوری کنسانتره مس در معادن شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: با توجه به توسعه 45 هکتاری شهرک صنعتی اهر، شرکت مس با کارفرمایی مجتمع مس سونگون در شهرک صنعتی صنایع پایین دستی مس سرمایه گذاری خواهد نمود. از طرفی هم پیگیر توسعه آهک هیدراته هستیم تا ضمن اشتغالزایی اندازه فراوری آهک افزایش یابد.

آقای غنی زاده از ایجاد سامانه پایش آنلاین محیط زیستی در کارخانه آهک هیدراته اهر اطلاع داد و یادآور شد: شرکت مولیبدن مس آذربایجان مکلف است تا 2 ماه آینده این سامانه را راه اندازی کند.

فرماندار اهر با اشاره به فعالیت 10 واحد معدنی در حوزه مس، طلا و آهک در این شهرستان ادامه داد: در معادن و صنایع معدنی اهر 1000 نفر به طور مستقیم و 500 نفر به صورت غیرمستقیم شاغل هستند، از این رو با برنامه ریزی های انجام شده و فعال سازی معادن، ظرفیت اشتغال در معادن اهر تا 2 سال آینده به 5000 نفر افزایش خواهد یافت.

وی بر ضرورت عمل به مسئولیت های اجتماعی از سوی معادن فعال شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: معدن انجرد در عمل به مسئولیت های اجتماعی خود هتل پنج ستاره با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی و در محدوده روستای زنجیربلاغ پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر را احداث می نماید.

فرماندار اهر ادامه داد: مجتمع مس سونگون هم از سه راهی روستای یخفروزان تا معدن مزرعه با اعتبار 56 میلیارد تومانی جاده استاندارد احداث می نماید.

وبلاگ سارا آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انتقاد از تعلل اداره صمت در ایجاد خانه صنعت و معدن اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تعلل اداره صمت در ایجاد خانه صنعت و معدن اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید