اعلام مهلت اعتباربخشی برای نمونه برداری مواد اولیه

به گزارش وبلاگ سارا، خبرنگاران : با ابلاغ بخشنامه گمرک ایران، از این پس مواد اولیه وارداتی واحدهای تولیدی که به دفعات تاییدیه آزمایشگاه را دریافت نموده باشد، تا مدت شش ماه اعتبار صادر خواهد شد و نیازی به ارسال دوباره کالا به آزمایشگاه نیست.

اعلام مهلت اعتباربخشی برای نمونه برداری مواد اولیه

به گزارش وبلاگ سارا ؛ گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی کشور، شرایط اعتبارسنجی به نمونه برداری ها برای معین ماهیت کالا تا شش ماه برای واحدهای فراوریی، را اظهار داشت.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این بخشنامه در پی مصوبه چهل و هشتمین نشست هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، مبنی بر تکلف گمرک ایران به اعتبارسنجی این بخش و در راستای تسهیل در ترخیص مواد اولیه واحدهای فراوریی صادر شده است.

طبق این بخشنامه که به امضای مهرداد جمال ارونقی معاون امور گمرکی رسیده، در مواردی که برای کالاهای فراوریی به دفعات در خصوص یک ماده خاص (صرفا مواد اولیه مربوط به خط فراوری آن واحد فراوریی) به وسیله آزمایشگاه، اظهارنظر به عمل آمده و صحت مندرجات اسناد پیوست اظهارنامه و اظهارکننده با توجه به تشخیص آزمایشگاه تایید شده باشد، با موافقت مدیر گمرک مربوطه، از ارسال مجدد کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه باید اقدام گردد.

در این بخشنامه بعلاوه تصریح شده است که این تسهیلات به هیچ وجه شامل کالاهای مشمول استاندارد اجباری نمی گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "اعلام مهلت اعتباربخشی برای نمونه برداری مواد اولیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مهلت اعتباربخشی برای نمونه برداری مواد اولیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید