استقبال کابل از واکنش شورای امنیت به حملات هدفمند در افغانستان

به گزارش وبلاگ سارا به نقل از خبرگزاری آوا، وزارت امور خارجه افغانستان امروز شنبه با انتشار بیانیه ای گفت: دولت افغانستان از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن حملات فزاینده و هدفمند علیه غیرنظامیان شدیداً محکوم شده است، استقبال می نماید.

استقبال کابل از واکنش شورای امنیت به حملات هدفمند در افغانستان

وزارت امور خارجه افغانستان در این بیانیه تأکید کرد: همانگونه که در بیانیه شورای امنیت نیز آمده است، حملات شنیع تروریستی علیه کارمندان دولتی، رسانه ها، دادستان ها، مدافعان حقوق بشر، زنان سرشناس، کارمندان بهداشتی و امدادرسانان پس از شروع مذاکرات صلح افزایش یافته اند. توقف خشونت ها و حملات هدفمند، زمینه را برای یک راه چاره سیاسی در این کشور ایجاد می نماید.

این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای بدون اشاره به حضور نظامیان اشغالگر خارجی به عنوان منشأ ناامنی ها در افغانستان، با محکوم کردن حملات هدفمند و ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت ها در این کشور بیان نمود که تامین صلح پایدار تنها به وسیله فرایند جامع و فراگیر به سرپرستی و رهبری افغان ها امکانپذیر بوده و هدف آن آتش بس دائمی و توافق سیاسی فراگیر برای سرانجام دادن به بحران افغانستان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقبال کابل از واکنش شورای امنیت به حملات هدفمند در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال کابل از واکنش شورای امنیت به حملات هدفمند در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید