احتمال وقوع یک اتفاق جالب در انتخابات فدراسیون فوتبال

به گزارش وبلاگ سارا، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: پس از بیماری آقای تاج که سال گذشته رخ داد، با هماهنگی فدراسیون کوشش داشتیم اسفند 98 انتخابات را سریعاً برگزار کنیم، اما 10 روز مانده به مجمع اعلام کردند که اساسنامه فدراسیون فوتبال تأییدیه فیفا را ندارد و با این اساسنامه نمی توان انتخابات را برگزار کرد.

احتمال وقوع یک اتفاق جالب در انتخابات فدراسیون فوتبال

وی اضافه کرد: پس از این اتفاق، فرآیندی را دنبال کردیم تا اساسنامه به تأیید مجامع بین المللی رسید. یکی از فواید این اساسنامه حضور فوتبالی هاست و برای انتخابات نیز رقابت تنگاتنگی وجود دارد. چهار نفر نامزد نهایی برای ریاست فدراسیون فوتبال هستند که روز یکشنبه یک نفر از میان آنها انتخاب خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه آیا این وزارتخانه نامزد مورد حمایتی در انتخابات خواهد داشت یا نه، گفت: سیاست وزارت ورزش در یک سال گذشته همراهی با فدراسیون فوتبال و یاری به آنها برای تصویب اساسنامه بود. شرایطی باز و دموکراتیک در انتخابات وجود دارد که ما دخالتی در آن نداریم و گزینه ای هم نخواهیم داشت. بارها اعلام کردم اگر نامزدی خودش را مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان اعلام نموده، از اعضای مجمع می خواهم که به او رأی ندهند، چون چنین چیزی نیست. بعضی هم در کوشش هستند با مطرح کردن این مسائل و دو قطبی کردن انتخابات، فضا را به شکل دیگری نمایند که این مسائل افترا به وزارت ورزش است.

علی نژاد که با برنامه ورزش و مردم گفت وگو می کرد در خصوص اینکه آیا توصیه ای هم به اعضای مجمع برای رأی به نامزد خاصی نشده است، گفت: اعضای مجمع بالغ، عاقل و انسان های پخته ای هستند. در حد رایزنی هم هیچ اقدامی را نداشتیم و به کسی توصیه ننموده ایم. اکنون مثل قدیم یا دو دهه پیش نیست که درباره آقای کفاشیان مطرح کردید. اوضاع فرق نموده و الان کافی است با کسی صحبت کنید و همه متوجه می شوند که علی نژاد با فلان هیئت یا فلان کاندیدا صحبت نموده است. سیاست ما این است که هرکسی رئیس گردد، مورد حمایت وزارت ورزش هم خواهد بود. فدراسیون فوتبال از فدراسیون های مهم ماست و وزارت ورزش هم از رئیس بعدی حمایت خواهد نمود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عکس این اتفاق هم رخ نداده که کاندیدایی با وزارت ورزش تماس داشته باشد تا مورد حمایت قرار بگیرد، گفت: در طول دو سه ماه اخیر، اعضای محترم مجمع خیلی با ما تماس می گرفتند و جویا می شدند که آیا ما کاندیدایی داریم یا نه؛ پس از ثبت نام و روشن شدن فضا بازهم تماس گرفتند که آیا ما کاندیدایی داریم یا نه که ما بارها گفتیم نظر خاصی درباره انتخابات نداریم و هر کسی که خودشان می دانند را انتخاب نمایند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه آیا بخش های دولتی دیگر هم دخالتی در انتخابات نخواهند داشت، توضیح داد: من نمی توانم در این رابطه اظهار نظری کنم. به این دلیل که خبر موثقی در این رابطه ندارم. فقط این را می دانم که هیچ دستگاهی از ما نخواسته برای فرد خاصی کاری انجام دهیم. اینکه روابط چیست، قطعاً دوستان و نامزدها، ارتباط هایی در دستگاه های مختلف دارند و ممکن است تماس بگیرند و من نمی توانم در این باره صحبتی انجام دهم، اما چیزی به ما گفته نشده است. درباره ورود دستگاه های مختلف یا افراد مختلف من اطلاعی ندارم و هیچ خبر موثقی وجود نداشته که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.

علی نژاد راجع به احتمال برگزاری جلسات با نامزدهای مختلف در وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: با نامزدها هم نشستی نداشتیم و اینطور نبوده که نامزدها با ما یا با وزیر ورزش صحبتی نموده باشند. ممکن است تماس تلفنی بوده باشد که ما گفته ایم ما دخالتی نداریم و اینطور نبوده که کسی تماس خاصی یا نشستی با ما داشته باشند. یکی دو نفر از آنها پیش از انتخابات با من تماس داشتند که نامزد شوند یا نه که در این باره هم نظر ما تعیین بود.

وی درباره نزدیک بودن رقابت میان نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال و احتمال حضور دو نامزد در مرحله دوم گفت: نمی توان ارزیابی دقیقی کرد و آرا مخفی است. تا 48 ساعت آینده ممکن است فعل و انفعالاتی شکل بگیرد و آرا تغییر کند، اما برداشت فعلی من این است انتخابات بسیار نزدیک و رقابتی خواهد بود و امکان دارد به دور دوم کشیده گردد. تجربه ما در انتخابات ها این است که شب انتخابات امکان دارد ائتلاف هایی شکل بگیرد و افراد مختلفی با هم ائتلاف نمایند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخابات فدراسیون های اتومبیل رانی و شطرنج نیز گفت: شش ماه پیش ثبت نام انتخابات اتومبیل رانی را انجام داده بودیم، اما فرایند تأیید صلاحیت ها زمان برد. پس از انجام این پروسیه 16 اسفندماه انتخابات برگزار خواهد شد و آنجا هم رقابت نزدیک است. در فدراسیون شطرنج و آمدن تأیید صلاحیت ها، ما نتواستیم به دلیل کرونا انتخابات را برگزار کنیم و ثبت نام از نامزدها دوباره انجام شد و تأیید صلاحیت ها به نامزدها اعلام شده است و یک هفته زمان اعتراض وجود دارد. انتخابات فدراسیون شطرنج هم احتمالاً اردیبهشت یا خرداد 1400 برگزار خواهد شد. درباره انتخابات فدراسیون اتومبیل رانی هم باید اعلام کنیم که از ترکیب اعضای نامزدها تعیین است که ما سوگیری نداریم. تعادل میان نامزدها وجود دارد که نشان دهنده بی طرفی ماست و ما هیچ تماسی با اعضای مجمع نداریم که به کسی رأی بدهند یا نه.

علی نژاد ادامه داد: ما به عنوان حاکمیت، نگاه مان این است هر کسی رئیس فدراسیون شد، حمایت کنیم. به جز فدراسیون فوتبال در سایر فدراسیون ها حق رأی داریم که رأی ما هم مخفی است. سیاست های ورزش ایران تعیین است و هر فدراسیونی که در چهارچوب این سیاست ها نباشد، طبیعتاً مورد حمایت وزارت ورزش نخواهد بود. البته ما 51 فدراسیون داریم که رابطه مان با همه آنها رابطه بسیار خوبی است.

وی در پاسخ به این سؤال که وزیر ورزش و معاونش در مجمع به عنوان میهمان حضور دارند و آیا ریاست مجمع به عهده حیدر بهاروند خواهد بود، گفت: بله، آقای بهاروند مجمع را اداره می نمایند و وزیر ورزش عضو افتخاری است و من هم میهمان هستم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه ممکن است رئیس بعدی فدراسیون بخواهد تغییری در کادرفنی تیم ملی ایجاد کند، گفت: این در اختیار ترکیب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است که انتخاب می گردد. ما دخالتی در خصوص سرمربیان تیم های ملی نداریم و هر تصمیمی خودشان بگیرند همان است.

علی نژاد درباره اینکه به هر حال چشم رئیس فدراسیون به بودجه و حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان خواهد بود، گفت: فدراسیون فوتبال وضع اسپانسری خوبی دارد و تمام نامزدها برنامه مالی خوبی دارند که درآمد هزار و دو هزار میلیاردی را در نظر گرفته اند که با این برنامه باید به ما وام هم بدهند. برنامه تمام نامزدها در رسانه ها ثبت شده و باید آن را اجرا نمایند.

منبع: فرارو

به "احتمال وقوع یک اتفاق جالب در انتخابات فدراسیون فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع یک اتفاق جالب در انتخابات فدراسیون فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید