سوغات بلغارستان ، 5 مورد از برترین سوغاتی های بلغارستان

به گزارش وبلاگ سارا، بلغارستان با دره های بی انتها گل رز، اسطوخودوس، شهرهای زیبای باستانی، سازه های سنگی منحصربه فرد، فرهنگ دیرینه، کلیساهای دیدنی ارتدکس و به ویژه صمیمیت و مهمان نوازی مردمش معروف است. اگر در پی سوغات مناسبی برای آوردن به خانه هستید، سفر به سرزمین گل رز خاطره انگیزتر خواهد بود. برترین سوغات بلغارستان می تواند برای شما رایحه های گل های ایاصوفیه باشد.

سوغات بلغارستان ، 5 مورد از برترین سوغاتی های بلغارستان

معرفی سوغات بلغارستان

در اینجا قصد داریم لیستی از برترین سوغات بلغارستان را برای شما ارائه دهیم تا بر اساس تمایلات شخصی خود اقدام به خرید هدایا از این سرزمین خاطره انگیز کنید.

اسانس گل رز و گلاب

در نزدیکی شهر کازانلاک بلغارستان در استان استارا زاگورا، دره ای قدیمی از گل رز وجود دارد. مساحتی بیش از 2000 کیلومترمربع را پوشش می دهد که هرساله صدها هزار توریست را به خود جذب می نماید. گل رز در اینجا در فصل بهار برای فراوری محصولات صنایع مختلف برداشت می گردد. یکی از آنها اسانس گل رز است که اسانس بلغارستان محسوب می گردد. بلغارستان بزرگ ترین فراورینماینده روغن گل رز در دنیا است. اسانس گل رز به عنوان طلای مایع نیز شناخته می گردد که ارزش بالایی برای این کشور به ارمغان می آورد. بنابراین، هنگام پا گذاشتن به بلغارستان (جایی که سرزمین گل رز نام گذاری شده است) غرق در رایحه این گل شوید. خرید محصولات ساخته شده از این گل انتخاب شماره یک است.

آیا می دانید مقرون به صرفه ترین کشورها برای سفر کدامند؟

لوازم آرایشی از گل اسطوخودوس

اسطوخودوس، نه تنها برای استخراج اسانس گل رز استفاده می گردد، بلکه ماده اولیه رز بلغاری برای ساخت بسیاری از لوازم آرایشی ارگانیک مانند لوسیون، رژ لب و غیره است که راز زیبایی زنان اروپایی است. از فرصت سفر به بلغارستان بهره ببرید و ست های آرایشی گل رز را به عنوان هدیه بخرید. لوسیون، کرم دست، رژ لب، پودر، عطر و حتی صابون وجود دارد که نیازهای زیبایی شما را از A تا Z تامین می نماید. گل رز داماسک نیز بسیار محبوب و موردعلاقه بسیاری از توریستان است. کیفیت گل رز بلغاری بسیار خوب است. پس لوازم آرایشی با ماده اصلی این گل نیز بسیار موردتوجه قرار گرفته و به راز زیبایی بسیاری از زنان در سراسر دنیا تبدیل شده است.

صابون ارگانیک

بلغارستان یکی از فراورینمایندگان پیشرو روغن گل رز در دنیا است. محصولات مبتنی بر کیفیت عالی روغن گل رز، در بعضی از برترین عطرها و لوازم آرایشی فرانسه استفاده می گردد. علاوه بر لوازم آرایشی، صابون ارگانیک دست ساز هم یکی از محصولات تهیه شده از گل رز برای خرید در بلغارستان می باشد. این صابون قطعا یک محصول مراقبت از بدن است که دارای روایح ملایمی می باشد که می تواند برای پوست شما مفید واقع گردد. علاوه بر این، می توانید صابون اسطوخودوس را نیز بخرید که کیفیت مناسبی دارد.

ماسک کوکری بلغاری

در شروع سال میلادی مردان بلغاری لباس ها و ماسک های ترسناک کوکری می پوشند تا در جشنواره عجیب و ترسناک شرکت نمایند. در تمرینی که قدمت آن به هزاره ها پیش می رسد، رقصندگان کوکری بلغارستان آیین های سنتی را با هدف دفع شر و دعوت چیزهای خوب انجام می دهند. این سنت قدیمی بلغاری است که از زمان تراکیا مرسوم بوده و منشا تراسیایی دارد. اگر نمی ترسید، می توانید ماسک کوکر را به عنوان یک هدیه فرهنگی برای تزئین خانه خود بخرید.

مارتنیتسا

بلغاری ها از نخ های پشمی یا پنبه ای قرمز و سفید استفاده می نمایند تا آن ها را به صورت زیورآلات کوچک ببافند. معمولاً به شکل دو عروسک، دستبند یا سنجاق سینه ای که سلامتی، شادی و طول عمر را به ارمغان می آورند. این هدیه ای است که هر بهار به یکدیگر می دهند تا برای یکدیگر آرزوی صلح و خوشبختی نمایند. مارتنیتسا به روشی بسیار ساده بافته می گردد. گاهی اوقات دانه های چوب، سنگ، یشم و آدمک با نخ تک رنگ به آن اضافه می گردد تا سوغاتی را چشم نوازتر کند. آنها را می توان به دسته کلید، دستبند، گردنبند نیز تبدیل کرد. این سوغات می تواند هدیه ای معنوی برای اقوام و دوستان باشد.

جمع بندی

دنیای سوغات بلغارستان بسیار غنی است که هویت ملی جسورانه و فرهنگ محلی را در خود جای داده است. بنابراین اگر سردرگم هستید و نمی دانید در بلغارستان چه نوع سوغاتی بخرید یا دنبال هدایای معنی دار و کاربردی هستید، پیشنهادهای فوق به شما یاری می نماید انتخاب راحت تری داشته باشید.

منبع: ژیوار

به "سوغات بلغارستان ، 5 مورد از برترین سوغاتی های بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات بلغارستان ، 5 مورد از برترین سوغاتی های بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید