خبرنگاران چین به دنبال احیا گردشگری بعد از کرونا

به گزارش وبلاگ سارا، بعد از بیماری همه گیر کرونا که هم اضطراب مسافرتی ایجاد کرد و هم محدودیت های سختی به دنبال داشت گردشگری یکی از بخش هایی بود که به شدت آسیب دید از این رو حتی در چین نیز که سخت ترین اقدامات برای کنترل این بیماری بکار گرفته شد صنعت گردشگری هنوز سرپا نشده است با این حال قدم هایی برای احیا این صنعت برداشته شده است.

خبرنگاران چین به دنبال احیا گردشگری بعد از کرونا

چین هنوز به طور کلی ورودی های خارجی را بسته است و تنها در اواخر ماه ژوئیه بود که سفرهای داخلی بین استان ها دوباره امکان پذیر و فروش بسته های تور، بلیط هواپیما و رزرو هتل بازگشایی شد این کشور در برخورد با ویروس کرونا به صورت قاطع انواع مسافرت ها را محدود کرد اما بلافاصله قدم هایی برای یاری به فعالان صنعت توریستی با ارائه تخفیف، حمایت های مالی و از همه مهمتر ترغیب تجار در متنوع کردن فعالیت ها و مدل های تجاری خود برداشت ایجاد سکوهای آنلاین فروش سوغات و غذاهای ویژه تا ارائه تورهای مجازی و کلاس های آنلاین از جمله اقداماتی بودند که در این زمان انجام شد.

بازگشایی صنعت توریستی در چین بسیار محتاطانه و تدریجی بود و بیشتر تمرکز بر روی مسافرت های کوتاه، تعطیلات آخر هفته و مسافرت های خانوادگی بود با این حال مسافرت های گروهی جز اولویت های دولت چین نبود تا اینکه این نوع مسافرت ها هم امکان پذیر شد و به توریستان یادآوری شد در مسافرت های تابستانی که به مسافت های دورتر از خانه می فرایند ضمن تشویق و ترغیب آنها و ایجاد انگیزه، دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه به صورت قوی در دستور کار قرار گیرد این کار به وسیله تب سنجی و کیو آر کدهای سلامتی انجام شد نمونه شاخص این ابتکار عمل برای ترویج مسافرت با مسافت طولانی تر، تعدادی از شرکت های هواپیمایی بزرگی بودند که برای یاری به افزایش سفر، بسته های پرواز نامحدود آخر هفته را با قیمت مناسب ارائه می دهند.

اکنون همانطور که انتظار می رود چین گزینه توریستی داخلی را در برنامه ترویج توریستی فعال نموده است توریستی داخلی در چین از جمله بزرگترین صنایع در بین توریستی بین المللی است این کشور از این رو در کوشش است با بهینه سازی این صنعت به وسیله بسته های مسافرتی، درآمد توریستی خود را افزایش دهد با این وجود، در دراز مدت چین مسافران بین المللی را فراموش نمی نماید و همچنین به فکر راه هایی است تا مسافران را به مناطقی که به طور سنتی مورد علاقه توریستان خارجی نبوده است جذب کند و در عین حال در کوشش است انتظارات مسافران خارجی را در این مناطق براورد کند رشد پایدار، ایمنی، تنوع و تبادل بین المللی ایده ها و روش ها از جمله اهداف اعلام شده سال 2020 برای جذب توریستان بین المللی در چین است.

سال جاری شهر یانتای در استان شاندونگ نمونه ای از عملی کردن این ایده است یانتای تاریخ بسیار جالبی دارد به عنوان یکی از اولین بندرهای باز چین از سال 1861 میلادی بین المللی شد این شهر خانه 17 کنسولگری خارجی بود که بر معماری و غذاهای آن تاثیر گذاشت همچنین زادگاه کودکی هنری لوس، ناشر مجلات Time، Life و Fortune بود یانتای در سراسر چین نیز به دلیل میوه های خود (گیلاس، سیب و گلابی)، جزایر و سواحل آن و بزرگراه 100 کیلومتری ساحلی در محدوده شهر مشهور است.

با نو آوری و بین المللی سازی، یانتای میخواهد در بازگشایی صنعت توریسم پیشرو باشد جشنواره سالانه زندگی ساحلی همواره دارای اهداف متعددی بوده است ارائه رویدادهای فرهنگی طولانی و سرگرمی در فصل تابستان به ساکنان محلی، ارائه اطلاعات در خصوص مقصد جالب برای بازدید در داخل چین و دنیا و توسعه فرهنگ ساحلی دنیای و مبادلات از جمله برنامه های یانتای برای بازگشایی صنعت توریستی است.

سال جاری علاوه بر همه این موارد، برگزارکنندگان با انجمن روزنامه نگاران توریستی چین همکاری کردند تا ضمن تهیه محتوای مناسبی برای توریستی این منطقه، غذاهای محلی و نحوه ساخت آنها، سواحل دیدنی به نمایش گذاشته و افراد مشهور محلی هم به توریستان معرفی شوند.

یانتای با شهرهایی مانند ولادی ووستوک، پوکت، سن دیگو و بسیاری از شهرهای دیگر خواهر خوانده است سال جاری برنامه هایی هم در این زمینه برگزار گردید تا زندگی ساحلی مهیج و مکان های جالب بسیاری برای بازدید و گشت و گذار که در این شهر وجود دارد به مسافران معرفی گردد.

شاید برای نخستین بار باشد که چین خود را در این صندلی پیدا می نماید همانطور که کشوری در نظر گرفته می گردد که پیش از دیگر کشورها در باز کردن اقتصاد و توریستی پیش قدم بوده است، این کشور می تواند یک رهبر فکری و معین کننده استاندارد برای شیوه های بازگشایی ایمن و توسعه پایدار سفر و توریستی هم باشد اصول پیروی از چین برای سایر کشورها معقول است زیرا آنها راه هایی برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از بیماری همه گیر پیدا نموده اند.

به نظر می رسد طرح جذب توریست، مانند بازگشت به مسافرت های داخلی و پیشنهاد بسته های مسافرتی برای مسافران داخلی، جذاب و باعث جذب مسافران می گردد همچنین دادن ارزش افزوده به محصولات مسافرتی سنتی، ترویج تجربیات فرهنگی و ارائه اطلاعات به روش های خلاقانه، ضمن برنامه ریزی برای آینده و متعهد ماندن به پایداری بلند مدت در جذب حداکثری توریستان داخلی، موفقیت آمیز بوده است.

جشنواره زندگی در یانتای یادآور این است که توریستی نوآورانه، ارتجاعی و با محیط قابل سازگار است و یکی از بهترین سکوها برای توسعه تبادل بین المللی ایده ها و بهترین شیوه ها، حتی در سال های اپیدمی و در میان عدم ثبات سیاست بین المللی و مالی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چین به دنبال احیا گردشگری بعد از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین به دنبال احیا گردشگری بعد از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید