خبرنگاران مردمی کردن کمیته امداد نیازمند نهادسازی است

به گزارش وبلاگ سارا، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: مردمی کردن این نهاد نیازمند نهادسازی است.

خبرنگاران مردمی کردن کمیته امداد نیازمند نهادسازی است

حبیب الله آسوده روز چهارشنبه در جمع وبلاگ سارا افزود: نهادسازی با همکاری مراکز نیکوکاری میسر می شود و با حرکت در این راستا هم اکنون 489 مرکز فعال در استان با موضوع مساجد داریم.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته از شیوع کرونا آسیب های بسیار به آحاد مختلف جامعه به ویژه اقشار نیازمند و کم درآمد تحمیل شده اما با حمایت خیران نیک اندیش توانسته ایم کمک رسان مددجویان در زمینه های معیشت، اشتغال، درمان، آموزش، مسکن و امثال آن باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا اولویت نخست، رسیدگی به معیشت و پس از آن آموزش مددجویان است و در این خصوص 2 هزار و 500 تبلت برای دانش آموزان و دانشجویان تهیه شده و 2 هزار دستگاه دیگر نیز به زودی تهیه و در اختیار مددجویان محصل قرار می گیرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا به امروز چهار هزار و 700 خدمت مسکن شامل تامین هزینه رهن واجاره و هزار و 900 مورد احداث مسکن ویژه مددجویان زیرپوشش در استان اجرا شده است.

آسوده ادامه داد: حدود 24 هزار خانوار مددجوی مستاجر در استان زیرپوشش این نهاد هستند که 12 هزار خانوار در مشهد و همین تعداد در دیگر شهرستان های استان ساکن هستند و 2 هکتار زمین توسط آستان قدس رضوی و شهرداری در شهرک شهید رجایی مشهد برای ساخت هزار واحد مسکونی برای آنان اختصاص داده شده است.

وی گفت: از ابتدای بهمن ماه سامانه تلفنی 3128 پاسخگویی به سوالات مردم و کمک به نیازمندان در این استان فعال شده تا مراجعات حضوری در این ایام بحرانی به حداقل برسد و تا به امروز چهار هزار و 789 تماس با این سامانه اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طرح اطعام نیازمندان در یک سال اخیر طی سه مرحله اجرا شد افزود: این طرح با کمک هیاتهای مذهبی اجرا شد و در این راستا هشت میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد، همچنین تا به امروز یک میلیون و 400 بسته بهداشتی و غذایی میان آسیب دیدگان از کرونا توزیع شده است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم با همکاری موسسات خیریه و نهادهای مردمی در راستا کمک رسانی بهتر و بیشتر به نیازمندان گام برداریم.

استان خراسان رضوی دارای حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مردمی کردن کمیته امداد نیازمند نهادسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردمی کردن کمیته امداد نیازمند نهادسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید