اماکن دیدنی دبی

به گزارش وبلاگ سارا، خیلی از گردشگر هایی که به دبی میان بیشتر زمان خودشون رو به خرید کردن و گشت و گذار توی مراکز خرید لوکس و مدرن دبی اختصاص میدن اما دبی مجذوب کننده تر از اونه که از تماشای های بی نظیرش غفلت کنید، چون مرکز خرید همه جای جهان وجود داره اما چیزی که دبی رو از خیلی از شهر های جهان متمایز می کنه، تضاد فرهنگ ها و تجربه اوج مدرن بودن توی قسمت های مختلف شهری و لمس سنت و فرهنگ اصیل این مردمه…این شهر یکی از مهم ترین شهر های کشور امارات متحده عربی به حساب میاد و بیشترین جمعیت رو بین هفت امارت این کشور داره و جای زیادی برای تماشا داره پس با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین جاذبه ها و اماکن تماشای دبی بیشتر آشنا بشید.

اماکن دیدنی دبی

موزه های دبی

وقتی به یک شهر یا کشور تازه سفر می کنید شاید قبل از هر چیزی آشنا شدن با پیشینه و تاریخ اون مکان بتونه دید مناسب و حس نزدیکی بیشتری با مردمان اون منطقه بهتون بده و برترین راه برای این موضوع اینه که چند قدم به عقب تر از زمان حال برید و توی موزه ها تاریخ و گذشته های دور دبی رو در فضایی خنک و زیر باد کولر تماشا کنید… درسته که دبی بیشتر بخاطر آسمان خراش ها و برج ها و ساختمان های بلندش معروفه اما این شهر موزه های تاریخی و هنری زیادی برای تماشا داره و در ادامه وبلاگ سارا به مهم ترین اونها اشاره میکنه.

موزه دبی

برای افرادی که میخوان درک بهتری از تاریخ دبی و گذشته های این شهر تا به امروز داشته باشند، موزه دبی یکی از برترین مقاصد محسوب میشه. این موزه از سال 1971 برای نمایش روش سنتی زندگی مردم دبی از زمان های قدیم و آشنا شدن با تاریخ این شهر ساخته شده و توی یکی از قدیمی ترین قسمت های شهر قرار داره و از ساعت 8.5 صبح تا 8.5 شب روز های شنبه تا پنجشنبه برای بازدید عموم بازه.

موزه اتحاد

موزه ای با معماری مدرن که داستان های جالبی از ایالات متحده عربی رو از سال 1971به نمایش گذاشته و در جمیره قرار گرفته و به درک بهتر شکل گیری امارات متحده عربی و پیشرفت این کشور در طی زمان اشاره می کنه. این موزه برای همه کسانی به تاریخ و گذشته شهر ها علاقه دارند، مکان مناسب و مجذوب کنندهی محسوب میشه.

موزه قهوه دبی (Coffee Museum)

این موزه برترین مقصد برای کسانیه که عاشق قهوه هستند و توی منطقه Al Bastakiya قرار داره و به بازدید نمایند ها این امکان رو میده تا با تاریخ بین المللی و منطقه ای قهوه و بعلاوه ابزار هایی که از قدیم برای تهیه اون استفاده میشده، بیشتر آشنا بشن. موزه قهوه داخل ساختمانی قدیمی قرار داره که توی اون می تونید همونطوری که از طعم قهوه های عربی و قهوه های سایر کشور ها تماشا می کنید، در خصوص فرهنگ و تاریخ این نوشیدنی خوش طعم هم بیشتر کشف کنید…یک موضوع جالبی که توی این موزه وجود داره اینه که داخل موزه جو سنتی و دوست داشتنی مثل کافه های قدیم رو داره که تماشای این موزه رو خیلی مجذوب کننده تر می کنه.

برج ها و ساختمان های معروف دبی

این شهر پر از ساختمان های بلند و مدرن و برج های بی نظیر در جهانست که از مهم ترین مجذوب کنندهیت های دبی رفتن به بالای این برج ها و تماشای چشم انداز زیبا و پر زرق و برق این شهره. در ادامه وبلاگ سارا به دو تا از مهم ترین برج های دبی اشاره می کنه.

برج العرب

برج العرب یکی از معروف ترین برج های دبی که در واقع یک هتل لوکسه که به عنوان سومین هتل بلند جهان شناخته میشه و به شکل بادبان قایق طراحی شده. این برج درست نزدیک سواحل جمیره قرار گرفته و حتی اگه داخلش هم از نزدیک ندیدید تماشا این برج از بیرون و گرفتن عکس یادگاری با چشم انداز اون هم میتونه یکی از مجذوب کنندهیت های دبی به حساب بیاد.

برج خلیفه

برج خلیفه با 828 متر ارتفاع، به عنوان بلند ترین ساختمان جهان شناخته میشه که با یک آسانسور فوق سریع در مدت کوتاهی شمارو به طبقه 124 برج یعنی تقریبا 456 متر بالاتر از سطح زمین میرسونه. حتی میتونید تا طبقه 148 هم بالا برید و از اون بالا به چشم انداز شگفت آور شهر نگاه کنید ولی باید بدونید که رفتن به طبقه 148 هزینه بیشتری داره و شاید برای کسانی که میخوان کمی توی هزینه ها صرفه جویی نمایند، تماشا منظره ها شهر از همون طبقه 124 خیلی هم ایده آل و مجذوب کننده باشه. بعلاوه میتونید توی رستوران های برج غذا بخورید و یک وعده لوکس و البته گرون رو داخل برج خلیفه تجربه کنید. بعد از اینکه از این برج تماشا کردید هم میتونید در کنار اون از آبنمای موزیکال معروف دبی هم تماشا کنید و پایکوبی آب هارو با نور پردازی های بی نظیری که داخل آب ها ایجاد میشه و تا ارتفاع 140 متری هم بالا میره تماشا کنید.

بعد از تماشا موزه ها و برج های معروف این شهر باید سری به مساجد و تماشای و زیبای دبی بزنید؛ پس در ادامه با وبلاگ سارا همراه باشید.

مسجد گرند (Grand Mosque)

یکی از معروف ترین مساجد دبی که در ابتدا سال 1900 ساخته شده و بعد از اون تخریب شد و دوباره توی سال 1960 از نو ساخته شد. مسجدی که افراد غیر مسلمان هم اجازه ورود به اون رو دارند و هر رو از ساعت 8 صبح تا 10شب میشه از این مسجد زیبا تماشا کرد. وقتی هوا تاریک میشه نور پردازی زیبایی روی ساختمان بی نظیر مسجد اجرا میشه که چشم انداز اون رو واقعا تماشای و شگفت انگیز میکنه.

مسجد جمیره

مسجد جمیره یکی از زیبا ترین مساجد دبی که در واقع یک کپی از مسجد Cairos Al-Azhar در مصره و معماری بی نظیر اسلامی توی همه قسمت های اون دیده میشه. ساخت این موزه از سال 1976 آغاز شد و در اواخر 1970 به اتمام رسید.ورود به این مسحد برای غیر مسلمان ها هم آزاده و مناره های بلند اون شب ها با نور های زیبایی درخشان میشه و نکته مهمی که باید بدونید اینه که عکس برداری از داخل مسجد هم آزاده و از اونجایی که معماری و دکوراسیون جالب و تماشای داره، وبلاگ سارا به شما پیشنهاد می کنه که حتما با خودتون دوربین هم داشته باشید.

میراکل گاردن (Miracle Garden)

یکی از بزرگ ترین پارک های گل که در جهان معروفیت زیادی داره و از مجموعه بی نظیری از میلیون ها گل و مجسمه های بزرگی که با گل های رنگارنگ تزئین شدند، درست شده و یکی از پر بازدید ترین جادبه های دبی محسوب میشه. درواقع این پارک با جهانی شگفت آوری از گل ها تزئین شده و استشمام عطر گل ها و تماشای رنگ های بی نظیر گل ها تا مدت ها میتونه حالتون رو خوب کنه. جایی که با قدم زدن توی اون کاملا فراموش می کنید که توی یک شهر بیابانی هستید و اونقد سرسبز و رنگارنگه که تا مدت ها صحنه های بی نظیرش فراموش نمی کنید… گشت و گذار توی این پارک حدود 3 ساعت طول می کشه پس قبلش خودتون رو برای قدم زدن توی جهانی گل ها آماده کنید!

منبع: گردگرد

به "اماکن دیدنی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن دیدنی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید